Hát, ilyen se volt még: a gyerekek szerveztek nyaralást nekünk. Elvittek a horvát tengerpartra, megmutatták, hol járta Zsófiékkal.

Jó szállásunk volt, bár rengeteg szúnyoggal. Közel volt a tenger, kihasználtuk az összes vízen lebegő alkalmatosságunkat. A két búvárszemüveg nagyon kevésnek bizonyult :(

Néztünk közösen Hument a hatalmas tévén, mert kivételesen a kábel se maradt otthon. Kirándultunk a szállás fölött a sziklás hegyen (Paklenica), meg fürödtünk csodálatos édesvízben, bár elég hideg volt. Olyan, mint a Plitvicei-tavak, csak úszni is szabad :) Tökéletesen átlátszó víz, be lehet sétálni a vízesések alá, vagy búvárkodni a fák gyökerei között vagy a tavirózsák alatt.

Horvátország
Tengerparti nyaralás :) Ilyen nem nagyon volt még… Bele akartam menni! A gyerekek voltak augusztusban Zsófiékkal, most megmutatták nekünk is.
1.nap, szerda
A fele utat Blulu vezette, elvégre ők vittek minket :) Szállást is ő keresett, reggel, indulás előtt foglaltuk le. Még a Balaton előtt én vezettem, és majdnem sikerült rövidre szabni a nyaralást: a jobbra mellettem haladó autó egyszerűen nem vett észre, és majdnem belémjött. Aztán majdnem a szalagkorlátnak, aztán vissza jobbra. Végül szerencsésen megúszta mindenki. Aztán már Horvátországban álltunk az autópályán egy beborult lakókocsis baleset miatt, de végül egész jó idő alatt lejutottunk. A legvégén kicsit nehéz volt megtalálni a szállást, mert a térkép elég hiányos volt. A lakás szép volt, a második emeleten egy nappali+konyha kanapéval és egy pici hálószoba. Szép nagy terasz volt hozzá, kilátással a tengerre :) Ugyan a lehűlés után mentünk, és útközben 20fok körül volt az idő, itt ment a klíma. Kellett is, mert a napon nem lehetett bírni a meleget.
Lementünk a főút túlfelén levő legközelebbi strandra. Gyorsan átöltöztünk, és ugrottunk is a vízbe. Megnéztük a sünöket (persze cipőben), aztán kerestünk más látnivalót is. Rengeteg kis hal úszkált rajokban, meg cseles nagyobb is köztük :) Majdnem vacsora méretűt is láttunk. Nekem pihennem kellett volna az utazás miatt, de nem nagyon ment… Azaz feküdtem a vizen, és néztem :)
Vettünk krumplit a szokásos módon, bár a szokástól eltérően most a helyi kisboltban. A szokásosnál “nyaralósabb” árakon :( A horvát tejföl nagyon jó, és többféle túrót is lehet kapni. A csapvízzel nem mertünk próbálkozni, különösen, hogy fura dolgok úszkáltak benne. Nem halak. De legalább kevésbé volt sós mint a tenger. Kellett is, mert ahogy megszáradtunk a vízből kijőve, sókristályok nőttek a bőrünkön.
Szóval szállás, zuhany, vacsi, alvás. Sok szúnyog. Apa éjfélkor beizzította a szúnyogirtót. Hajnalban esett, de reggelre nem sok nyoma maradt.
2.nap, csütörtök
Kék égre ébredtünk. A terasz korán még árnyékban volt, kellemes volt kint reggelizni. Láttunk egy piros tengeralattjárót. Később kiderült, hogy csak csónakázni lehet vele, helyi turistalátványosság… Pénzért mindent lehet: horgászni, jet-ski-zni, felvisznek terepjáróval a hegyre megnézni a környéket, siklóernyőzni. Én csak a vizet akartam :)
Fölmentünk a folyó mentén bő fél órát autóval (Oda Blue, vissza Zozó vezetett :)
Köves-sziklás, kietlen tájon egy szurdokban egy gyönyörű, átlátszó vizű folyót találtunk :) Vízeséssel, barlanggal, hínármezővel, halakkal. Egy étterem mellé parkoltunk, itt még hinta és csúszda is volt a vízhez :) Az étteremben a kiszolgálás nem volt az igazi (a gyrekek mesélték), ezért ezt kihagytuk. Most üres volt a terasz, a wc-re meg ki volt írva, hogy ne használd..
Mindegy, a víz tökéletes volt :) Jó, kicsit hideg, éppcsak bele lehetett menni, de kint olyan meleg volt, hogy így teljesíthető volt. Úgy nézett ki a hely, mint a Plitvicei-tavak, csak kicsiben. Tömeg és belépőjegy nélkül. Búvárkodtunk, beálltunk a vízesés alá meg a barlangba, felfedeztünk. Aztán pihi. Sütöttünk virslit, barátkoztunk egy kutyával, szedtünk fügét :) Majd egy újabb kör úszás, és Apával a gumimatraccal mentem :) Blue aludt inkább.
Indulás előtt még följebb sétáltunk a strandon. Ott is szép volt. Elcsábultunk volna egy fagyira, de nem volt nálunk kuna, így nem nagyon erőltettük. Visszamentünk a tengerhez, vettünk bankkártyával jégkrémet, aztán némi technikai nehézség után szereztünk készpénzt az otp-automatából.
Majd újabb fürdés a tengerben, most ott, ahova a gyerekek jártak. Itt is szép :)
Zuhany, spagetti (Blue főzött), aztán Codenames. Lusta nyaralás…
3.nap, péntek
Éjszaka esett, reggel felhős volt az ég, de persze hideg nem volt. De nagyon erős szép fújt a hegy felől. Itt a lehetőség megnézni a hegyeket is végre :)
Volt egy autóval járható út a házunk fölött, arra próbáltunk rátalálni. Mint végül kiderült, ez teljesen járható volt 600m magasságig, és még tovább is lehetett volna menni. Mintha a Holdon jártunk volna: kövek, kövek és kövek, közte szúrós gyomok. A térképen tölgyfa erdőként jelölt területen is csak néhány egy-másfél méteres tölgy bokor volt. Eg ijesztő szögesdróttal őrzött pihenőben megálltunk. Először azt hittük, hogy a fizetős nemzeti parkot őrzi a kerítés, de volt arjta ajtó is. Valószínűleg itt itatják az állatokat. Megpróbáltunk átjutni a turistaútra, de hamar feladtuk. Szúrós és kellemetlen volt az ösvény, és a táj se volt túl hívogató. Visszaültünk a kocsiba, és továbbmentünk. Most már ilyet is láttam… Nem tetszett nagyon, de érdekes volt. Sőt, a sziklák helyenként nagyon szépek voltak :) Megpróbáltunk fölmászni, sétáltunk kicsit. Aztán Apa meglátogatott Zozóval egy hegycsúcsot, mi meg lustálkodtunk Bluluval.
Visszamentünk a faluba, és megpróbáltunk halat venni ebédre. Sajnos az egyszerűnek tűnő halsütöde is eléggé turistarablónak bizonyult.. Végül abban az étteremben kötöttünk ki, amit  a gyerekek ismertek, és állítólag  a környék legjobb tengeri herkentyűit készíti. Egy adag grillezett tintahal és egy kétszemélyes hústál lett a vége. Kell menni Koperbe, az ottani halsütöde hiányzik!
Délutánra gyengült a szél, így ismét fürdeni és búvárkodni mentünk. Most egy új partszakaszt fedeztünk fel, szép kövek voltak. Ez egy meredekebb rész volt, a tenger is természetközelibb, a parton meg fák (sőt, erdő!) voltak. Nehezen tudtam abbahagyni a búvárkodást, és kifeküdni a gumimatracra…
Zuhany, aztán megettük az összes ehető dolgot a szálláson, pedig állítólag a többiek nem is voltak éhesek… Több kör codenames, végül a sokadszorra is elhozott film. Ráadásul egy hatalmas tévén, amihez még kábel is volt :) Ja, a szállás elég drágán készült, csillogó burkolatok, bőr kanapé, még a teraszon is az esőben, de befejezve nem volt. A lámpák helyett egy-egy energiatakarékos izzó volt a foglalatba betekerve; a nappali egyik fala nem volt glettelve, csak úgy-ahogy lefestve… Talán elfogyott a pénz, vagy jött a nyár, és ki kellett adni… A kertben is mindenütt maradék építőanyag, a korlát zsaludeszkából. A környéken mindenütt ízlésteleneül agyondíszített házak, sok helyen még az utca se volt kész… A főúton pálmafás villa, ahol robot nyírja a füvet… A füvet, ami itt nem él meg. Good palinka, még a kocsiba is beszólnak, hogy vegyél valamit. Szerencsére a tenger ingyen van.
Estére hatalmas vihar lett, szinte egész éjjel dörgött-villámlott.
4.nap, szombat
Utolsó nap. Mázlink van az időjárással, reggelre megint jó idő volt :) Mire összecsomagoltunk, már megint sütött a nap. Közben mindenütt máshol felhős ég és hűvös volt. Úgy döntöttünk, maradunk még, nem idulunk el. Emiatt a kiépjtett strandot választottuk, ott van zuhany. A fizetős parkolóból kipakolás után Dani átállt az út túlfelére a biztonság kedvéért. Itt játszótér volt, meg szabadtéri edzőgépek, még nyilvános wc is. Ha láttam volna, akkor szívesen fizetek a parkolásért. Majd legközelebb. A strand fel volt szórva kővel, így itt nem nagyon lehetett búvárkodni. Inkább pancsoltunk, aztán és kifeküdtem pihenni, Apa felderítette a strandon túli vizeket. Végül én se bírtam, elmentem megnézni. Ott füves volt a part (mármint a víz alatt :), hatalmas kagylók voltak a fenéken, és nagyobbacska halakat is láttunk. Meg remeterákokat, csigaházat, meg vicces köveket. Közben Queent hallgattunk, horvát előadásban :)
Elindultunk hazafelé. Karlovacban terveztünk megállni. Még útközben elkapott egy kis zápor, és nagyon alacsony volt a felhőalap. Jó, hogy nem indultunk rögtön reggel erre. Bevásároltunk a Lidlben, aztán a folyóparti parkhoz parkoltunk. Sehol senki, csak a kacsák. Gyönyörű park, játszótér, folyó, tiszta víz, bár rengeteg hínár, de akár fürdeni is lehetne. Focipálya, futóösvény, ugrópalánk, de sajnos a wc zárva :( Uzsonnáztunk, pihentem kicsit, örültünk, hogy a tengerben fürödtünk délelőtt. Elmentünk a várba, ahol a gyerekek kávéztak korábban. Itt már egészen más klíma volt, hatalmas fák, mohák, páfrányok. A pincér kicsit indiszponált volt, kiöntötte Apa kávéját, de azért nem lett rossz a kedvünk :)
Innen már tényleg haza indultunk… Nagykanizsán tankoltunk, fagyiztunk, majd a Balaton mellett elkapott a már szokásosnak tűnő zivatar :( Most szerencsére nem tartott olyan sokáig, így éjfél előtt megérkeztünk. Itthon is esett, gyorsan felkaptuk a legfontosabb cuccokat a kocsiból, és befutottunk. Blue gyors pakolás után visszavonatozott Pestre Balázshoz.
Szokatlan nyaralás volt.. Meglepett, hogy milyen kevés ruhát kellett kimosni utána :)