Az idén már több nyaralás is elmaradt. Időjárás, betegség, munka, egyetem, mindenféle… Nagyon drukkoltam, hogy a szokásos őszi Trieszt összejöjjön. Zozó szülinapján így se tudtunk menni, mert a gyerekek felváltva nem értek rá, de az utolsó időpontban, Halloweenkor sikerült. Ugyan egész jó időt mondtak, de most mégse jött be. Ilyenkor itthon már hideg szokott lenni, eső, fagy, míg a tengerparton rövidujjúban lehet fagyizni. Mondjuk, hideg nem lett, de a négy napból a két középsőn végig esett az eső. Az utazós napokon viszont sütött a nap :)

Szokásosan késve indultunk. Majd holnap reggel kulcsszóval csúszott a kipakolás, kenyeret már nem is vettünk. Belecsúsztunk a dugóba, minden perc számított. Kicsit megijedtem, amikor Blue mondta, hogy elfelejtette a hűtőzacsikat betenni. Aztán útközben meg kellett állni Szlovéniában, mert fájt a fejem. Szerencsére ezután már más izgalom nem volt.

Regina barátnőm ajánlotta, hogy álljunk meg útközben Trojane-ban, mert nagyon finom fánkot lehet kapni. A fánk nem nagyon vonzott, azt szoktam itthon is sütni, de a többi sütemény érdkelt. Nem volt nehéz megtalálni, már az autópályán óriásplakátokon hirdették a helyet. Csakhogy az utcán kint állt a sor, a hatalmas parkolóban nem lehetett szabad helyet találni. Hát, erre nem volt időnk… Inkább továbbgurultunk, és egy kis erdei úton megálltunk sétálni. Kellemes gombaillat volt, mindenen csöpögött a víz, gyűjtöttem egy csomó mohát és páfrányt a bekészített zip-bagbe :) Nem maradtunk sokat, még megettük az útra készített fasírtokat (kenyér nélkül, de Blulunak hála volt elég majonézes kukorica :)

Két vásárlós kitérő után kiderült, hogy 31-e Szlovéniában ünnep, így minden zárva volt…

Aztán kirándultunk az olasz határ mellett. Elég fura környék volt. A hegytető kb. 370m magasan volt, Apáék azt mondták, hogy nagyon szép volt a kilátás.

Innen lementünk a tengerpartra a szokásos fagyizóba két körre, megnéztük a naplementét, ugyan kicsit felhős volt az ég, aztán bementünk Trieszt egyetlen aldijába vásárolni. Eszméletlen nagy volt, rengeteg turistával és hatalmas választékkal, aldis árakon. Csak parkoló nem volt, Apa kint várt a kocsiban a megállni tilosban másodiknak :)

Aztán szállás, minden ok, kis pihi, wifi, zuhany, alvás.

2. nap, csütörtök

Mindenszentek, eső part ernyővel pihi+cacao Horváto lidl+hal vacsi

3. nap, péntek

eső Koper, hal a parton Trieszt Marco fegyi hadihajó film

4. nap, szombat